Uppdatering nr 1 Nordnorge

Åkte ju Hurtigruten alldeles efter nyår och fick se Nordnorge, vilket var en häftig upplevelse. Det blev inte sämre av att jag och mina arbetskamrater gjorde resan å yrkets vägnar och hade konferens och därmed inte behövde betala ett endaste dugg. Givande konferensdagar blev det och MASSOR av intryck. Delar här med mig av några av de vackra vyerna. Tyvärr klarade inte min kamera att göra dem rättvisa.

Vackert, inte sant?


Jag var mycket nöjd över min varma jacka på resan.


Ljusare än så här blev det inte om dagarna. Det gäller det att ha ett gott psyke om man ska orka med att ha det så under en längre tid...


Här passerar vi polcirkeln och många av oss hade skyndat upp i ottan för att få vara med om detta. Vi "döptes" också genom att vi fick en sked med tran som vi fick slurpa i oss. I gengäld fick vi behålla skeden som var graverad med Hurtigruten Hunting the light.



Vi var också på besök i ett vikingahus som var uppbyggt som en exakt kopia av det största vikingahus man har funnit i Norge. Det var så stort att det krävde hela 27 balkpar för att hålla det uppe. Vi fick då i tidsenlig anda smaka mat som man åt på den tiden. På tallriken: lammkött, korngryn, morötter, rovor lingon och kornbröd. Jättegott! I glaset: Mjöd. Mindre gott, men kul att ha smakat :-)


Resan avslutades i det makalöst vackra Trondheim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0