Skön lördag med spinning, bokföring och snart mys i soffan

Idag känner jag mig riktigt duktig som har fått en hel del gjort. Detta trots att vår lägenhet har blivit helt förstörd efter renoveringen p.g.a en helt felaktig ventilation som gör att vi får in cigarettrök och iskallt drag rakt på oss dygnet runt. Detta innebär att jag vaknar rosslig i halsen och mycket stel i nacken och ryggen, och inatt kunde vi inte somna p.g.a stanken och ljudet av våra grannar som tydligen också försärks genom ventilationen. Härligt va? Ja, ja jag berättar mer om detta senare. Jag lär återkomma till detta för jag håller på att bli vansinnig.

Morgonen inledes med den obligatoriska spinningen kl. 10.30. Det var mycket folk vilket är fantastiskt kul. Och ja, jag tycker fortfarande att det är så underbart med spinning. Det är nu över tretton år sedan jag började och jag har redan hört med Lennart (som äger World Class Sundbyberg) och han har lovat att leda mig in till spinningsalen den dagen jag blir så gammal och gaggig att jag har svårt att hitta :-)
Det blev ett tufft pass med två låtar in på röda zonen. Körde faktiskt så hårt under den sista tuffa låten att jag nästan fick lite dåligt samvete efteråt. Jag tröstar mig dock med att mina kära kunder är rutinerade och gillar utmaningar...



Därefter sparrade Svenne mig i boxning, och det är ju skrattretande jobbigt. Hur kan det vara så jobbigt?!!!
Det är inte klokt. Nåja detta har jag naturligtvis låtit gå ut över mina PT klienter. Klart att de ska boxas!
Efter det följde en skön dusch och bastu och sedan Lennarts eminenta grillspett och jag måste erkänna att jag INTE hade sju rätt idag, fast att jag var så säker när jag gnabbades med Lennart. Jag tyckte nämligen att det var onödigt att han skulle lägga ned tid och pengar på att tippa när jag redan hade satt vinnarraden...

Efter det åkte vi in till favvofiket "Rittan" och satt där och petade med min bokföring. Det är INTE roligt. MEN det blir mycket roligare med en Caffe latte och en bakelse.

Nu ska jag och Svenne äta lite mat och titta på Inglorious Basterds med en av mina favvoregissörer Quentin Tarantino. Vi har också hyrt Mammut av Moodysson och Public enemies av Mann. NÅJA nu ska jag inte ta mig vatten över huvudet. Om jag håller mig vaken på EN hel film så är jag nöjd!

Ha en riktigt skön helg!

Kram Åsis





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0