En riktigt trevlig fredag- Fick boken ifrån provtryck

Jag måste säga att jag är nöjd med min fredag faktiskt men jag måste bara få börja med att berätta om mitt asjobbiga löppass i går. Jag var duktig flicka och gick upp på morgonen före jobbet på min spinninglediga torsdag och begav mig till Hagaparken. Min tanke var att jag skulle ta en rask promenad men sen tänkte jag att jag lika gärna kunde köra lite löpträning. Det slutade med att jag körde nära-max-intervaller och det var GRYMT jobbigt men kul. Jag blev alldeles darrig i benen efteråt och idag har jag en ljuvlig träningsvärk. 
Idag hade jag patient på morgonen. Sen rasslade det till i brevlådan och därefter hördes en ringsignal. Det var brevbäraren som inte fick ned posten i brevlådan och ser man på: Jag hade fått ett provtryck på min bok!!
Jippie, jag är så glad!! Jag är riktigt nöjd med den. Dock känner jag mig själv alltför väl och vet att jag om några veckor när boken är färdigtryckt, kommer att tycka att det är massor som jag borde ha skrivit annorlunda. Men skillnaden ifrån min första bok är att jag nut VET att jag kommer att reagera så. Så därför kommer jag att passa på glädjas nu. Och pappa, jag hoppas att du också ser det här och myser däruppe i din himmel!


Det blev en liten och smidig bok i A5 format den här gången



Efter att ha ringt och berättat den stora nyheten  för Svenne, mamma, brorsan och Ninis tog jag en fika på gymmet med Helena som är tillbaka efter mammaledighet. Åh vad skönt, nu är allt som det ska vara! 
Efter det åkte jag hem igen lagom till att Ninis kom på besök. Hon har bekymmer med sin uppsats om humor i sjukvården. Men precis som för undertecknad är det mest självkritiken som lägger krokben. 

Imorgon fyller Mattias ARTON!!! år. Jag fattar ingenting. Han rusade ju runt i Turtleskostym alldeles nyss eller för ett tag sen eller så...
Han tänker gå på krogen redan idag för han fyller ju år klockan tolv säger han, men det stämmer inte. För han föddes tjugo minuter i tolv. Hade han sölat sig så hade han fötts på fredagen den trettonde. Jaja, så nu sitter man här med en klump i magen och funderar på vad gossen ska hitta på för att fira sin stora dag. 

Kram Åsis








 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0