En nostalgitripp angående kroppsideal mitt i flytten

Har tyvärr haft dåligt med tid att blogga på senaste tiden, och de gånger jag har försökt att göra ett inlägg den senaste veckan så har det gått så trögt att ladda upp text och bilder att jag har tappat sugen. Just nu är vi mitt i en flytt eftersom vår hyreslägenhet ska totalrenoveras. Vi ska bo i en barack i två månader och på söndag kväll ska allt vara färdigpackat. Vi trodde att det var till nästa helg flytten skulle ske. Snacka om stresspuls!!
När jag gick igenom en bokhylla med träningsböcker hittade jag Lena Trulssons härliga inspirerande bok Själ att träna. Boken är fylld av bilder på Lena och enligt mig representerar hon ett sunt, vackert, vältränat, kroppsideal. Lena var Sveriges första officiella mästarinna i kvinnlig kroppsbyggning och var aktiv på 70-80-talet.
Det är en sån underbar kontrast till dagens kroppsideal där man antingen ser ut som en man om man är bodybuilder eller så är man utmärglad som Anna Anka, som åtminstone själv påstår att hon är en förebild för svenska kvinnor. Personligen tänker jag att hon också kan ge osteoperosen ett ansikte framöver...

Här är boken med Lena Trulsson. Tyvärr finns den inte längre i handeln men den går att få tag på begagnad. Den innehåller träningstips som står sig än idag.

Härligt med ett vältränat kroppsideal som både är vackert och hälsosamt.
Inte så vanligt idag dock...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0