Bo (Boa) Amnell -en fantastisk idrottsprofil och eldsjäl har gått ur tiden

Fick i går reda på att min läromästare och mentor i triathlon, Boa Amnell har avlidit. Han kämpade tappert mot musikelsjukdomen ALS (Amyotrofisk lateralskleros som är en neurodegenerativ nervsjukdom och leder till att de nervceller som styr kroppens muskler gradvis förtvinar. 1996 började jag med triathlon och blev medlem i SPIF triathlon. Där togs jag om hand av Boa som lärde mig att simma frisim och hjälpte mig och lärde mig det mesta när det gäller sporten. Boa var en oerhört generös och positiv människa. Han var också en otroligt duktig och hängiven idrottsman med mängder av meriter inom cykelsport, simning och triathlon och att vara så vältränad som han var är få förunnat.   
Jag är tacksam över att jag fick lära känna honom och mina tankar går nu till Boas fru och barn.
Idrottsvärlden är nu bra mycket fattigare utan honom. Och övriga världen också för den delen.

Jag glömmer aldrig fina goa generösa människor, så dig Boa kommer jag aldrig glömma!

Läs mer om Boa på SPIFs hemsida http://www.stockholm-triathlon.se/ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0