Svenne och LCHF

Jag skulle ju återkomma med hur det gick för Svenne och hans LCHF ätande, så det gör jag nu. Han har ätit så i sex veckor nu. Som gammal bodybuilder är han van vid att gå på diet och han har ju tack vare sin höga ålder (ha ha ha, hoppas att han inte läser det här) hunnit testa en massa olika varianter. Det lustiga är att han har fått till formen oavsett. När det gäller LCHF dieten rapporterar han att han mår jättebra och kan styrketräna som vanligt. Han upplever att magen inte blir sådär uppjäst som den kan bli när man äter en tallrik pasta eller annan kolhydratrik föda. Kroppsvikten är oförändrad.
Själv har jag provat lite grann men jag får ont i magen och gallkänningar, men jag har inte gjort något helhjärtat försök så jag väntar med att dra några slutsatser av detta.

Ha en riktigt skön kväll!
Jag kommer äta snask och dricka Pepsi Max och Svenne kommer att bre smör på en ostskiva och rulla ihop, mums vilken fest! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0