Med ett barn som träningscoach blir man nog rätt vältränad...

För drygt en vecka sen blev det äntligen av. Sonens kusin Arvid, sex år, kom hem till oss för att spendera ett dygn med oss. Jag kan säga att det blev ett späckat program.

Här är tuffingen i egen hög person som dagen till ära fått låna pappas MP3

Barn har ganska mycket energi. Ganska mycket mer än vuxna...

Först åkte vi till vårt favorit café och kolhydratladdade...
Biskvin var så där men tryffeln var helt OK, tyckte Arvid.

Sen bar det av till Vasaparken. Lägg märke till Arvids tuffa frisyr som han
hade fixat hos frisören samma dag.

Hoppa studsmatta är obligatoriskt. Det bästa var att jag också kunde
klämma mig fram bland barnen och hoppa med "mitt barn". KUL!

Repklättring. Mer funktionell träning får man leta efter. Jag var också där
och härjade med varierat resultat.

Sen tyckte Arvid att vi skulle ut på joggingrunda och lät både mig och Svenne leka följa John. Jag tänkte i vart fall inte sluta förrän Arvid bad om det så det var en välsignelse när han äntligen föreslog att vi skulle lägga oss och vila.

Efter det följde utflykt till videoaffären där vi köpte snask och hyrde videofilm. Det var meningen att vi sen skulle titta på filmen vi hyrde, nämligen Scooby doo, men Arvid tyckte att vi skulle bygga Lego istället. Vi byggde en mycket stilig och avancerad polisstation med garage och tillhörande tuffa bilar. Tiden rusade iväg och efter lite läsning ur Pelle Svanslös somnade vi utan problem.
Det sägs att barnen håller oss unga och det tror jag verkligen, åtminstone om man orkar hänga med dem i sin lek. Men på ett sätt måste jag också säga att barnen får en att känna sig gammal också... Man var "skuttigare" förr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0