Träning som inspirerar

Skulle på möte på gymmet och hade glömt att vi hade bokat om. Passade då istället på att fota lite på X-fitpasset. Håll med om att man blir inspirerad. Det här är vad jag kallar riktig träning. Funktionell träning för hela kroppen.















Och så lite pilates på det hela.

Blev så inspirerad att jag körde en egen funktionell träningsrutin efter mitt spinningpass i lördags. Ställde mig på bosun (den där halva bollen) och gjorde djupa knäböjar med en viktstång och avslutade rörelsen med shoulderpress och sedan gjorde jag situps på pilatesbollen, ryggresningar på den samma, kroppen mot pilatesbollen och knäuppdragningar med händerna i golvet, sen gjorde jag assisterade chins, omvänd pec deck för att stabilisera mina skulderblad  och sen toppade jag det hela med ett litet rörlighetsprogram med vikt stången.

Har en trivsam träningsvärk idag...
Å-H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0