Jonas Colting vs Axa

I en skarp debattartikel i tidningen Runners World 2 2009, sid 88-89 under rubriken Kolhydratbluffen riktar jonas Colting skarp kritik till Axa och alla aktörer som förespråkar kolhydratrika dieter men får ett minst lika skarpt svar ifrån Karin Magnusson leg. dietist på AXA. Artikeln finns publicerad med Coltings medgivande på den här adressen http://www.kostdoktorn.se/jonas-colting-om-kolhydratsbluffen men tyvärr finns inte Magnussons minst lika intressanta svar återgivet i fulltext vilket känns väldigt ensidigt rapporterat. Colting avslutar sin artikel med att skriva att Gunde Svahn inte gjorde reklam för gröt för att han tyckte att det var så förbannat gott  och får ett giftigt svar från Magnusson som konstaterar att hon osökt kommer att tänka på stenar och glashus då Colting själv är sponsrad av Red Bull...

Både artikel och svar är läsvärda och intressanta så försök att få tag på blaskan om ni kan.
Kram Åsa-Helena



Kontroversiella kolhydrater


Kommentarer
Postat av: Åsa

Visst är det intressant att man väljer att utelämna vissa delar!? Jag är alltid för att ifrågasätta men den här debatten har spårat ur totalt.



Hälsningar Åsa

2009-03-29 @ 23:35:53
URL: http://dietistasa.wordpress.com/
Postat av: Åsa-Helena

Ja kostområdet är numera ett så minerat område att man nästan får rysningar av olust. Sist jag gav mig in i en forumtråd slutade det med att någon påstod att jag hade förespråkat att man skulle äta margarin!! :-) Nåja visst underhållningsvärde hade det ju, men jag aktar mig för att ge mig in på forumtrådar numera. Det är slöseri med tid och energi. Vänliga hälsningar Åsa-Helena

2009-03-30 @ 22:02:08
URL: http://formsnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0