Träning -världens bästa medicin.

Jag har sagt det förr och säger det igen. Träning är världens bästa läkemedel. För min del är det nog de antidepressiva och ångestdämpande egenskaperna som väger allra tyngst. Det slog mig häromdagen att det verkligen är stor skillnad på mitt humör de dagar jag tränar och de jag inte tränar. Svenne upplyste mig också om det. Han tyckte häromdagen att det var en smula irriterande att jag ideligen for upp ur soffan för att hämta saker medan jag upplyste honom att det var deprimerande väder. När jag med blandat resultat försökte sitta på min pilatesboll i lotusställning utan att hålla i mig medan vi såg på film, frågade han stillsamt:
"Du kanske ska gå ut och springa en runda?"

Hagaparken beware!

Kommentarer
Postat av: Anonym

älskar träningsvärk =)

2009-07-22 @ 14:42:33
URL: http://eva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0