Tårta, träning, jobb och skrivande

Jaha, så har en vecka rusat förbi i raketfart igen. Eftersom jag har fått en årsring till att stoltsera med blev det tårta i helgen. Och ja, det är inte ofta jag säger det, men jag lyckades faktiskt med att både göra en tårta och en toscakaka som var god.

Givetvis fotograferade jag det hela.


Lilla Vilgot hade kul med min nya fina pilatesboll.


Arvid och Mattias och en del av gästerna som åt av min tårta.
De lär ha klarat detta och ännu vara vid god hälsa...

Efter det äventyret följde faktiskt några sköna träningspass av egen träning och inte bara instruktörspass. Jag lyckades ta mig ut i Hagaparken och löpträna och vid ett av tillfällena följde Svenne med mig och tog lite bilder av min backträning.

Här får jag instruktioner av Svenne. Jag vet inte om det handlade om hur
man springer eller hur man fotograferar, men han ser ut att vara säker på sin sak...


Här försöker jag verkligen att visa hur lång och brant backen är...








Jag kan väl bara konstatera att det var länge sen man höll på med triathlon nu...

Jag har också hunnit med att arbeta under veckan och det är ju bra :-) och jag bara fortsätter att tycka att jag har ett toppenjobb. Jag förstår att jag priviligierad. Jag har också suttit på kära gamla favoritfiket Rittan och skrivit så fingarna glöder. Den ena hälsoboken för ungdomar är nu så gott som klar. Det återstår korrekturläsning och sista puts så ska den sen skickas på tryckning. Boken är ett projekt som jag påbörjade eftersom jag träffade så många ungdomar i mitt dåvarande arbete på drogmottagning som visste så lite om egenvård. Tanken är att den ska finnas på skolor och institutioner och jag ger ut den med utvidgad kopieringsrätt så att man fritt får kopiera ur den så länge som man inte avser att använda materialet kommersiellt.

Det andra manuskriptet om viktbalans är nu också så gott som färdigt, men vis av erfarenheten vet jag att det är ett långt arbete med att skicka ut till förlag och vänta på svar osv. Får jag inget positivt besked innan nästa sommar kommer jag att ge ut boken i eget förlag, men visst skulle det vara roligt att bli utgiven i ett etablerat bokförlag.

Ha det gott i solen!
Kramar Åsis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0