Taffliga försök till semesterfirande

Jag har försökt att göra mitt bästa när det gäller semesterfirande, men det går sådär, tycker jag. Jag vet inte riktigt hur man gör. Det kan ju antingen vara ett tecken på en ganska tragisk tillvaro där den stackars kraken (jag) har stressat så mycket att jag inte kan varva ned eller så är jag helt enkelt så nöjd med min tillvaro även under icke semestertid att jag inte tycker att jag behöver ändra på så himla mycket. Vad vet jag. Bara för att jag är terapeut betyder det inte att jag kan terapeuta mig själv:-) Jag föredrar i alla fall den senare tolkningen. Ta bara en sån sak som träningen. Varför ska jag minska på den om jag fladdrar runt som en halvstarrig olustig stackare som driver Svenne till vansinne (fast han är så lugn, så han blir inte vansinnig utan undrar bara lite lugnt varför jag inte tränar när jag själv märker att jag blir stirrig och olustig av att vara stilla).  Nä det är bara att konstatera att det där med semester är alldeles för ostrukturerat för mig. Därför har jag anmält mig till ett spinningpass på Balance i stureplan kl. 07.00 i morgonbitti. Det är dags att vidga mina vyer lite tänker jag och vad passar bättre till att göra detta om inte semestern?

Gårdagen började jag med ett skönt spinningpass kl. 6.45. Kvällen ägnade jag bl.a åt att gå och se Harry Potter och Halvblodsprinsen med Svenne och Mattias. Det var en jättelång film och jag skäms faktiskt för att erkänna det men jag nickade till och fick en armbåge i sidan av Mattias. Jag missade inget viktigt, bara själva poängen med hela filmen och måste fråga varför Harry gråter..... Herregud jag har ju blivit precis som mina föräldrar. Och jag som lovade mig själv att inte bli en sån som somnar på film. Jag glömmer aldrig hur pinsamt jag tyckte det var när mamma somnade på filmen Över alla hinder med Tatum O´Neal.

Dagen tillbringade jag på kära gamla älsklingsfiket Rittan och där var jag så fantastiskt produktiv att jag korrekturläste och lade in ändringar i mitt ena manuskript så nu är det en sista genomläsning av mig och några till sen PDFning och sen ska det skickas på tryckning är det tänkt.

Kvällen tillbringade jag på City Dental eftersom brorsan hade tipsat om att det var grymt billigt att gå dit. Jag kände av ilningar i tänderna och eftersom det var över ett år sedan jag var hos tandläkaren tänkte jag att det var bäst att göra slag i saken. Det här med tandläkaren är en stor sak för mig, vill jag bara påpeka. Jag har grym tandläkarskräck nämligen. Därför tycker jag att jag var riktigt modig som gick dit. Till en vilt främmande mottagning.
Det var en stor och jättefin mottagning och bemötandet var snabbt, vänligt  och effektivt utan att kännas stressigt eller slarvigt. Jag hade inga hål i tänderna vilket ytterligare gjorde besöket trevligt. 395 kronor kostade besöket och då gjordes en grundlig undersökning med röntgen av tänderna och behandling av mina ilande tandhalsar.

Ha det gott
Hälsar Åsa-Helena



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0