Shaktimattan i blåsväder - Kanske hade pengar viss betydelse ändå...

Team Shakti har inte lyckats styrka sina mattors undergörande effekt för KO och stäms nu i Stockholms tingsrätt.

Mokshananda, tidigare Jonathan Hellbom, reste till Indien för att finna sig själv. När han kom tillbaka hade han skapat ett miljonkoncept.

"- Jag har ingen bindning till pengar, det gör mig inte lycklig. Jag kan inte förstå varför människor söker så mycket efter pengar. Jag har inte gjort det här för att bli rik." säger Mokshananda.
Företaget omsätter 200 miljoner och har sedan starten förra året sålt hela 300.000 spikmattor och det är väl inget som motsäger ovanstående påstående i det. Lite konstigt blir det däremot när flera återförsäljare säger att de inte får sänka priset på mattorna eftersom det är ett villkor ifrån Team Shakti. Då har pengar kanske en viss betydelse ändå?

Efter att KO uppmärksammades på Team Shaktis marknadsföring och budskap som "Ett otroligt potent verktyg för den som vill nå optimal hälsa och välbefinnande", kontaktade de Team Shakti och krävde in bevis för mattans medicinska effekter. Den har marknadsförts med löften om hjälp mot sömnbrist, lungsjukdomen KOL, artros, övervikt, depression och flera andra sjukdomar och besvär.

Team Shakti har inte kunnat lämna in de bevisen och med flera prejudicerande domar i Marknadsdomstolen i ryggen vänder sig nu KO till tingsrätten med en stämning. KO yrkar på att Team Shakti ska betala en så kallad marknadsstörningsavgift på 500 000 kronor.

Nåja, jag äger själv en sådan matta och jag tycker att den är skön att använda ibland. Tror dock inte på att den skulle ha några andra medicinska effekter än att den kan ge en god genomblödning, lite sköna lugn och ro hormoner och även lite smärtlindring i ömmande muskler, men det är väl inte illa så?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0