Semester och gästträning i ottan

Jag är faktiskt riktigt nöjd med mig själv. Jag gjorde äntligen slag i saken och gick och körde ett pass spinning som deltagare på ett annat gym för att vidga mina vyer. Sagt och gjort igår klev jag upp vid femrycket för att hinna med ett spinningpass som började kl. sju på morgonen på Balance vid Stureplan.
Och det är verkligen ett fint gym, och det var till min stora belåtenhet väldigt personligt. Eftersom det ligger på flera våningsplan och inte bara har stora öppna ytor utan många mindre, ger det en lugnare känsla.  Det är inte mycket som saknas när det gäller utrustning och inte heller utrymmen. Spinningen låg lite lustigt till eftersom man fick gå ned för en trappa och gå igenom ena gymdelen gå upp för en trappa och ut i ett trapphus och sen in i spinningsalen. Konstigt nog lyckades jag leta mig fram trots mitt dåliga lokalsinne. Det var ett helt ok pass, men hade inte det upplägg och den musikstil jag gillar, men så är det ju. Smaken är olika. Dock använde vi inte grepp ett en enda gång vilket förvånade mig och fick mig att fundera på om det var någon ny fluga jag hade missat.

Efter passet gick jag runt och tittade på anläggningen och hittade till min förtjusning en takstege att svinga mig i. Första gången ramlade jag ned som en blyvikt i golvet men efter att jag hade torkat av mina händer med lite desinfektionsmedel som fanns intill fick jag rena rama klistergreppet och kunde svinga mig fram som en apa. Insåg att jag skulle få väldigt ont i min redan onda axel om jag höll på för länge så jag besinnade mig. Maskinparken består av fina Hammermaskiner och inget tycktes saknas. Roliga pass verkar de ha också. Givetvis hade de min favorit Cross fit men de hade även Kettle bellspass, Abs & Ass, Boxning, Cardio boxning, Circuit, Contemporary funk,  Contemporary hiphop, Contemporary ragga, Core, Kampsport, Pilates Running club, Sculpt, Yoga m.m. Väldigt spännande utbud tycker jag. Att sen komma in i duschen och mötas av den vackra inredningen med behaglig belysning och en bastu som var häftigt belyst och bjöd på lugn och skön chillmusik gjorde inte sakne sämre. Tack Balance för en trevlig upplevelse!

Sen drack jag och Svenne kaffe på gamla Rittan och satt där och pratade med några vänner i lugn och ro. Sen åkte vi till centrum eftersom jag behövde en ny mus till min laptop och efter det gick vi och kollade på nya mobiltelefoner. Jag säger bara HERREGUD! Mobiltelefonförsäljarna pratar i hundrasjuttio och sprutar ur sig siffror och lockar med en mycket bra deal. Man blir helt snurrig. En försäljare tyckte att vi skulle ha en mobiltelefon med åtta megapixlar för ca 5700 spänn. Jag förstår inte riktigt det där. Om jag vill ha en bra kamera så får jag ju en superbra kamera för femtusen kronor och kan ju i så fall köpa en enkel mobil istället. Jag kanske är väldigt motvalls men jag behöver faktiskt ingen GPS och jag har separat MP3spelare och jag behöver inte kunna surfa på telefonen. Jag ville ha en telefon med skjut eller flipplock men det var helt ute sa den ena försäljaren.  Men jag vill inte ringa upp folk av misstag. Men det finns ju knapplås. Yeah right. Och det brukar då alltså inte gå upp? Snacka om bakåtsträvanden. Jag brukar regelbundet av misstag bli uppringd av min väninna som också har knapplås på sin telefon.Vi bad att få återkomma till försäljarna och de blev lika besvikna i alla tre butikerna. Det är något knäppt med mobiltelefonin tycker jag. Jag tror att jag ska behålla min gamla mobil tills den ramlar isär helt. Som en ren protest. Dessutom så tror jag inte att det är så himla hälsosamt med mobiltelefoni men det är en annan historia ni kan läsa mer om på friskfaktorerbloggen.

I morse hade jag en PT klient kl. 06.30 vilket är tidighetsrekord. (Det förra rekordet var kl. sju). Själv älskar jag att träna på morgonen och gladdes nu åt att ha en klient som också gjorde det. Mycket funktionella övningar blev det. Efter det var det dags för egen träning. Löpning i aerobicssalen med grodhopp, boxning, chins med gummiband, pilatesbollsträning med bl.a utfallsövningar och knäböjar med ena benet på bollen. Efter det kvastskaftsstretch och rörlighetsövningar. Sen var det dags för kaffe och lite snack med Nadia som arbetade i repan idag. Nadia har vandrat till baslägret vid Mount Everest och hon är grymt sugen på att försöka klättra upp för den bergknallen. Som alla förstår är det ju ingenting man bara gör sådär i en handvändning men jag tror faktiskt att Nadia skulle klara en sån grej om hon verkligen gick in för det. Först måste hon bara få ihop ca 650 000 men det är ju en världslig sak i sammanhanget... Nåja vi kom in på klättring och det är något speciellt med klättring. Jag känner en skräckblandad förtjusning inför klättring. Det är någonting märkligt som drar när det gäller klättring och jag är rädd att jag skulle kunna fastna för klättring lika hårt som jag en gång gjorde för triathlon. Jag nöjer mig med att gå till klätterklubben någon gång sporadiskt. Det är nog säkrast. Men om man snackar om klättring så måste man bara känna till Alain Robert. Denna fantastiska klättrare och spindelmänniska har bestigit de flesta extremt höga skyskrapor och monument som finns. Utan säkerhetsutrustning! Om ni undrar vad riktig styrka och smidighet är och vad äkta funktionell träning är så bör ni kolla in denna man! Kommentera gärna!!
 

Ska bara träna upp fingerstyrkan så ska jag nog också kunna klättra i taket så småningom... hmpf

Till siten
http://www.alainrobert.com/index.php/english/HOME.html

Kolla in videon
http://www.alainrobert.com/index.php/english/VIDEOS.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0