Trancespinning och yoga och ett smoothierecept

Det är något speciellt med mig och datorer och andra tekniska prylar. Det blir nästan alltid trassel. På gymmet skulle vi köra temapass på spinningen och jag skulle köra trance-tema med Above&Beond, Dj Tiesto; Armin Van Buren, Chicane, Faithless m.m. och självklart borde en gammal amatör-tranceproducent-wannabee som jag kunna fixa det. Yeah right, Newsflash: Det var läääänge sen jag satt och fixade med musik. Köpte nyligen ny dator. En braa dator, men med det härliga Windows Vista så är datorn lika trög som den gamla och mina musikprogram funkar ju inte på Vista. Eftersom Windows 7 är på väg och får grymma recensioner så lär många programtillverkare vara måttligt intresserade av att fixa till uppgraderingar till Vista. Inte heller mitt svindyra kostrådgivarprogram fungerar på Vista och det känns måttligt kul att behöva köpa ett nytt, vilket jag skulle vara tvungen till enligt programtillverkaren.

Nåja efter idel svordomar och tandagnisslan fick jag i alla fall till en lösning där jag körde allt i mitt brännarprogram Nero. Men detta var bara början på problemen så innan jag hade fått till en färdig mix med inlagda splits så att jag skulle kunna hitta bland låtarna var klockan midnatt. Det var nästan så att jag kände hur de höga halterna av stresshormon långsamt knaprade på min stackars hjärna. USCH!!

Men sen så fick jag ju köra min hett efterlängtade trancespinning och då kändes allt MYCKET bättre. Det är faktiskt en stor skillnad att köra till helt ihopmixad musik för det blir en bättre kontinuitet och kunderna verkade tycka att det var bra. Kommer nog inte orka att göra mixar inför varje pass men någon gång ibland kanske. Pulsnivån på klassen låg kring 75% på maxpuls klassen igenom med vissa toppar upp till ca 80 %. Efter det hoppade jag och några av deltagarna på spinningen in på yogan och fick ett härligt pass med Jennifer vår egen militärtjej på gymmet. Hon är lika smidig som hon är stark visade det sig.

Sen var det bara att bege sig hemåt för att att äta och sova och köra ett spinningpass på morgonen igen. Äntligen hade jag nytta av mina vinterdäck på cykeln för det var väääldigt halt ute i morse.

Är inne i en smoothieperiod och lyckade experimentera fram denna suveräna skapelse när jag kom hem:



Gör så här:
Ta 1 dl frysta hallon och tina upp lite grann'
1 banan 
1 msk proteinpulver (inte nödvändigt)
125 ml (ca 60g) vaniljglass
1 dl turkisk youghurt
Häll upp allt i ett litermått
Fyll på med Valio fruktyoughurt skogsbär till 6 dl randen (alltså efter att du har lagt dit alla ingredienser)
Kör med mixern och voila!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0