Mera fika och ny pulsklocka - fortsättning på gårdagen

Ja jag hann ju inte berätta klart om gårdagen, men den fortsatte på följande oförskämt lyxiga sätt. Först gick jag och köpte en ny pulsklocka för presentkortet jag fick utav Svenne och Mattias på Stadium. Hade fått ett presentkort på 1200 kronor och valde en Polar F6 som t.om. kan sända över träningsdata till datorn. Egentligen är jag inte så mycket för sådana finesser. Jag vill bara mäta min puls och intesitetsnivåerna håller jag reda på själv, men när jag nu stod där och valde så tänkte jag att jag lika gärna kunde slå till med sån där "värsting". Klockan kostade 1199 men visade sig vara nedsatt till 999 när jag kom fram till kassan. Tackar! Jaha, så nu är det bara att sätta sig och läsa bruksanvisningen. Guuud vad tråkigt. Jag hatar bruksanvisningar.

Så här ser den ut. Datat sänds in till datorn med ett ljud som tas upp av en vanlig mikrofon man kopplar till datorn.

Jag mötte upp sen upp min kära väninna och f.d. svägerska inne vid T-centralen och gick och strosade lite i butiker.

Jaha, såhär såg det ut vid t-centralen igår kväll. Jag försökte fånga fullmånen men den blev ju helt skev ju...


Det här var vad vi mumsade i oss. Kriminellt ohälsosamt - eller inte... Jag vågar inte visa mer av Ninis för jag råkade fota henne så att det ser ut som hon har dubbelhaka. Hon skulle döda mig.... Jag avstår. Hon har absolut INTE dubbelhaka, jag måste lära mig att fota!! Men bakverk är jag ganska skicklig på. Jag tror att de märker att jag älskar dem...


T-centralen vid åtta-tiden igår. Dags att åka hem.


Jag tror att jag är lipglossberoende. Här är dagens skörd en hundralapp gick det på för alla tre. Tuben i mitten- Max Factor Silk Gloss tube var en riktig höjdare. "Glossy glossy" som Penelope Cruz säger i reklamen. Jahapp så blev det en sminkblogg av träningsbloggen. Förlåt jag var bara tvungen att fåna mig lite. Det där med lipgossberoendet är dock sant men jag är värdelös på smink. Däremot är jag en hejare på att sminka fram skärsår och skottskador... om det nu kan intressera någon...

Jag skulle bara handla några blockljus var det tänkt men efter att ha handlat blockljus på både ClaesOlsson och Lagerhaus så stannade notan på 1600 kronor och då har jag alltså inte räknat med pulsklockan...

Jäkla dyra blockljus tyckte Svenne

Ha det gott! Kram Åsa-Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0