Igår lyckades jag lura med Svenne på spinningen

Sommaren bara rusar förbi tycker jag. Jag blir superstressad. Vid en av våra promenader i Hagaparken tog jag denna paparazzibild som kan illustrera vad en hel del människor prioriterade den här dagen... 

Igår lyckades jag lura med mig Svenne på morgonspinningen och det hör ju inte till vanligheterna. Den här gången hade jag lagt upp strategin bra tycker jag. Jag började med att säga bestämt: "I morgon vill jag att du följer med mig på spinningen. Du behöver faktiskt det, för du får ju så lite konditionsträning." Han blev så snopen så han sa bara: "Jaha" och sen var han fast. Jaha och ja är ju väldigt lika. Tidigare har jag frågat men då hinner han alltid hitta på någon ursäkt. Han tycker egentligen att det är väldigt roligt med spinning. Han hinner bara glömma bort det mellan varven... :-)
Tyvärr har jag inte spinnat så mycket den här sommaren som jag brukar och det känns... Jag har verkligen kommit till insikt med att jag mår bra av mina rutiner och när mitt lördagspass togs bort under sommaren blev det verkligen kännbart. Inte bra!!

Några favoritlåtar i spinningen just nu:
Mando Diao Dance with somebody. Låten har en underbar energi och kan även köras stående i korta intervaller. 
Mobys Mistake är en skön återhämtningslåt som lämnar utrymme till egen tolkning av tempot. 
Johnossi och Låten Bobby ger en härlig sextiotalskänsla och bjuder på ett varierat tempo som ger utrymme för koreografi.
Sen har vi ju Pink med Please dont leave som är en kanonbra backe.

Har du låttips så hör gärna av dig, så kan vi tipsa varandra. Skriv gärna också vad du tycker låten passar till.

Ha det gott!
Kramar Åsa-Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0