Klätterträning- Guuud så jobbigt

Som sagt, jag och Nadja stack ju iväg och klättrade på Solna klättercenter och det märktes att det var länge sedan jag provade på den aktiviteten. Det är pinsamt att säga det, men jag har tagit grönt kort två gånger och har lyckats hålla mig borta så länge att jag har glömt bort hur man gör åttan och säkrar - igen!! Nu spelade det dock ingen roll den här dagen eftersom jag och Nadia skulle bouldra, men ändå...

Jodå likt en orangutang klamrade jag mig fast för livet...


Tyngdkraften blev väldigt påtaglig här...


Här testar jag hur länge jag kan klamra mig fast innan armarna ramlar av...


Jag var i alla fall vid gott mod, trots att jag har svindel...


Nadia fick snabbt kläm på hur man gör...


Här testar hon mindre lämplig greppteknik...


Sen tog det inte lång stund innan hon obehindrat klättrade upp för den pärskans väggen.


Här en stilstudie på oortodox fotteknik...


Lekande lätt gick det och humöret var på topp.


Nemas problemas.

Efter en och en halv timmes klättring var vi båda så slut i armarna att det var lika bra att "call it a day".
Har fortfarande problem med finmotoriken i händerna...
Nåja det är ju helt GRYM träning så jag och Nadia kommer tillbaka. Och om jag tar grönt kort en tredje gång så kanske jag också kommer ihåg hur man gör även efter en tids uppehåll...

Ha det gott!
Kramar Åsis

PS. God Caffe latte hade de också på klätterklubben:-) DS

Kommentarer
Postat av: kickan34

åh jag vill oxå!!! :')



har ingen att klättra med, kan man klättra själv?! :S:S:S:SS:S:S: :(

2009-08-24 @ 20:00:47
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0