Dagen började med ett skrii

Fick en lite annorlunda start på dagen idag. Jag och Svenne hade på något sätt lyckats ställa varsin väckarklocka så att ingen av dem ringde! Vi har ingen aning om hur det gick till, men jag vaknade kl. halvsju av att Svenne hojtade halv sju och du ska ju ha SPINNING!!!
Med två minuter tillgodo störtade jag in på gymmet med skivorna i högsta hugg. Det blev ett svettigt pass med mycket backar och de tre modiga deltagare som hade slutit upp så här mitt i semestertider jobbade och slet så att det värmde i bröstet på mig. Sadist som jag är :-)

Söndagsförmiddagen tillbringade jag i i gymmet tillsammans med Cissi och som vanligt så kan vi ju inte mjukträna när vi träffas. Och det är mest Cissis fel. Det måste liksom smärta i hela kroppen på henne för att hon ska vara nöjd. Jag har försiktigt försökt att förklara för henne att jag gärna vill ha ett liv med träning framöver också och inte ha en massa skador som hindrar mig. Jag är faktiskt 42 år... Men hon tittar bara på mig en oförstående min


Här har vi vår koordinator Nadia som har fått en vurm för bergsklättring och där är vi helt på samma linje. Skillnaden är bara att hon vill klättra i snö!! Det är ju kallt ju! Hon vill dessutom hemskt gärna upp på bastanta bergstoppar som Mount Everest. Ok, själv nöjer jag mig med klätterklubben. Vi ska dit och bouldra i eftermiddag. Jag kommer få en sån träningsvärk!!


Jag och Cissi passade på att köra lite funktionell träning efter en redig uppvärmning med löpning och boxning m.m.


Riktigt jobbigt för magen.



Stark som en björn är hon.





Jodå man gör så gott man kan för att hänga med...

Helt slut och passet har bara börjat...

Jag visade Cissi några härliga utfalls och knöböjsövningar på pilatesbollen. Men då kom hon på den lysande idén att vi skulle köra finnen. Det är en HEMSKT jobbig övning. Baksida lår och rumpa.





Efter den träningen följde ett halvtimmes spinningpass, men det är ju bara skojigt.

Svenne har gett sig iväg till sin mamma för att hämta det manus han lämnade över till henne för korrekturläsning och synpunkter igår. Jag har ju haft lite otur med sånt. Jag lämnade över en kopia på mitt manus till en lärarinna och det var över ett år sedan nu och jag har fortfarande inte fått tillbaks det. Svärmor, däremot läste ut det och justerade fel på tre och en halv timme!!! Så ska det se ut!! Hon har en given lektörsplats i mitt framtida författande, den saken är klar!!!
Nu återstår det bara lite små ändringar och en koll med tryckeriet om layouten, så kanske det rent utav blir en bok tillslut.

Nu måste jag göra mig iordning för klättringen.
Ha det gott!

Kramar Åsa-Helena

Kommentarer
Postat av: Skönhetsbloggen!

Intressant blogg! :)

2009-08-04 @ 13:24:26
URL: http://strawberriness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0